Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Hurriyet.com.tr Hürriyet Aile
 

AZILI CİNSİYETÇİ 'GÖÇ ZAMANI'

 YAZARI TAKİP ET X
Şenay Tanrıvermiş’in YENİ YAZILARI yayınlandıkça e-posta yoluyla haberdar olmak ister misiniz?

TVkolog Yrd. Doç. Dr.
 
 

PAYLAŞIM
  • PAYLAŞ
  • PAYLAŞ
    Adınız *
    Alıcı E-Posta Adresi *
    Mesajınız

Göç Zamanı, her açıdan son derece cinsiyetçi pek çok yapımdan biri. Dizinin bütün kadınları sürekli felaketlere sebep oluyorlar, varlıkları resmen dünyayı cehenneme çeviriyor. Şehirlisi ayrı bela, dert ve sorunluyken Doğu’dan geleni apayrı şiddet, hiddet ve kötülük yaratıyor. Dizi de iyi, normal ve sıradan normal bir kadın karakter yok maalesef. 

göç zamanı

Dizinin en iyi kadını Vahide Perçin’in canlandırdığı Mardin’den kızı okusun diye İstanbul’a gelen Cennet kendisine uzanan bir erkek eliyle ve ağzında erkek egemen bir ahlakçı söylemle zar zor ayakta duruyor. ‘Cennet’ isminden de anlaşılacağı üzere annelerin ayağı altında olması gereken tüm saflık, temizlik, iyilik ve günahsızlığı vaat eden sembolik bir isim. Cennet’in iki lafından biri ‘namus’ ne yazık ki! Kızlarını okutacak ama kesinlikle herkes bekaretini koruyacak vurgusu altı kalın kalın çiziliyor. AZILI NAMUS BEKÇİSİ!

Cennet kızlarıyla İstanbul’a adım atar atmaz kendisine uzanan yardım eli ise Talat Bulut’un canlandırdığı Yılmaz oluyor ve Yılmaz tabii ki çok iyi kalpli, zengin ve evli ama mutsuz. Çünkü iyi bir dizi bunu gerektirir elbette ve karısı Sevgi de alkolik, fitne, entrika peşinde ve kocasını aldatmalar sınırlarında cirit adıyor. AZILI FİNO!

Sevgi hiçbir açıdan dengi olmayan Cennet gibi fakir, çaresiz, eğitimsiz ve görsel açıdan da neredeyse Kızılderili bir figüre dönüştürülmüş bir kadını kıskanıyor. Ah ama iyi kalpli zengin Yılmaz herkesi anlıyor ve yardımcı oluyor Allah’tan! Yılmaz olmasa Cennet’de Sevgi’de mahvolurlar yani. Dizi bize bunu söylüyor. (Hepsinin başına bir erkek lazım!)

Gelelim kumamız Hanım’a; Tilbe Saran’ın canlandırdığı bu kadın oğlu gibi büyüttüğü evladını bakkala yollar gibi iki de bir cinayete yolluyor. Azmettirici, kısır, asabi, vicdansız ve resmen şiddet Hanım’ın yaşam biçimi! O kadar kötü! Sağa sola saldırmaya, bağırmaya, yırtınmaya doyamıyor. AZILI KUMA!

Ya bir de Yılmaz’ın sekreteri var! Dünya kötüsü! Her işe çaktırmadan burnunu sokuyor, sinsi sinsi işleri çıkmaza bağlıyor, hain stratejiler içinde Yılmaz’a gizli aşkından ölüyor. Yılmaz’ı hem karısı Sevgi’den ayırmak için bin bir tuzak kuruyor hem de Cennet’i bertaraf etmek için ajan gibi çalışıyor. AZILI SEKRETER!

Cennet’in ortanca kızı Kiraz ise fakir oldukları için ölesiye sinirli bir genç kız. Aniden ve hemen zengin olmak için çıldırıyor. Laf dinlemiyor, durmuyor, durduk yere azıyor ve nedense ablası Zümrüt’ün okumasını bile istemiyor. Zenginlik hariç her şeye hatta eğitime bile karşı yani! AZILI KEZBAN!

Yahu kadın cinayeti, tecavüzü ve her türlü şiddet bakımından cennet ülkemizde bu kadar kadın kurban giderken böylesine kötü kadın karakterler yazılır mı? Bir tane sağlam, ruh sağlığı yerinde, idealleri olan ve bu uğurda çırpınan kahraman yazmak imkansız mı? Tek çare ve adres her zaman Yılmaz gibi erkekler mi? Yoksa kadın kurda kuşa yem olur, kafası basmaz ve illa ki başaramaz mı? Göç Zamanı ve benzerlerinin topu göçsün o zaman…

Yayın tarihi: 09.03.2016
PAYLAŞIM
  Yorum yazabilmek için lütfen üye girişi yapın
OKUYUCU YORUMLARI
Bu yazar yazısına henüz yorum yapılmadı.