Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Hurriyet.com.tr Hürriyet Aile
 

DİJİTAL OYUNLARA KARŞI GELENEKSEL OYUNLAR-2

 YAZARI TAKİP ET X
Nuran Çakmakçı’nın YENİ YAZILARI yayınlandıkça e-posta yoluyla haberdar olmak ister misiniz?

Eğitim Hürriyet'i Hürriyet Gazetesi yazarı
 
 

PAYLAŞIM
  • PAYLAŞ
  • PAYLAŞ
    Adınız *
    Alıcı E-Posta Adresi *
    Mesajınız

Çocuk Oyunları ve Spor Federasyonu Başkanı Mehmet Mutlu, teknolojiye karşı çıkmıyor ama teknolojinin zararlarına daha fazla dikkat çekerek, çocukları dört duvar arasından kurtarmaya çabaladıklarını belirtiyor. Bunun için de okullarla, belediyelerle işbirliği yaparak, geleneksel çocuk oyunlarının yaygınlaştırılmasını sağlamaya çalışıyor. Mutlu, şu anda federasyona bağlı 7 bin çocuğun, aileleriyle birlikte 15 bin kişinin mendil kapmaca, seksek gibi geleneksel oyunlarda yarıştığının altını çiziyor.

Kabul ediyorum dijital oyunlar bizim çocuklarımız için çok ilgi çekici. Ama hatırlayın biz anne babalar paylaşmayı, empati kurmayı, kazanmayı, kaybetmeyi, sabırlı olmayı hep sokakta öğrenmemiş miydik? Evet, sokaklar bizim büyüdüğümüz gibi değil. Betonlarla çevrildi. Ama hiç değilse okul koridorları, site bahçeleri buna uygun değil mi? Neden okullar koridorlarında bu tür oyunların oynanması için çaba harcamaz, neden koca koca trilyonluk siteler çocukları o küçük odalara hapsettirmek yerine fitness center’lerinin, havuzlarının yanına bu alanlar için teşvik edici şeyler yapmaz. Örneğin bir sek sek tablosu çizse fena mı olur?

Evet, anne babalarımız bize bazı şeyleri öğretti, ama yukarıda saydığımız şeyleri biz birbirimizden, akranlarımızdan öğrenmedik mi?

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

DÜNYADA

• Dünyada 1 milyarın üzerinde insan dijital oyun oynamaktadır.

• İnsanlar giderek daha küçük yaşta oyunla tanışmaktadırlar. (5-6 yaş)

• Angry Birds oyununu 450 milyondan fazla kişi indirdi

• 75 milyar dolarlık devasa bir sektör.

• Call of Duty : 24 saatte 223 milyon Euro’luk satış

• 30 yılda sinema sektörünü büyük farkla geçti

• Krizlerden en az etkilenen ve katma değeri çok yüksek bir sektör

• Facebook 80% oyun oynamak için kullanılmaktadır

TÜRKİYE

• Türkiye 30 Milyon Facebook kullanıcısıyla Dünya’da 4. sırada yer almaktadır

• Türkiye’de 20 binden fazla internet kafe bulunmaktadır ve Internet kafelerde en çok oyun oynanmaktadır.

• Güney Kore, Çin ve Amerikalı büyük oyun şirketlerinin gözü genç nüfusuyla Türkiye’nin üzerinde.

• Türkiye’de 20 milyonu aşkın oyuncu var.

• Türkiye’de sektörün büyüklüğü yaklaşık 250-300 milyon dolar.

Yayın tarihi: 15.02.2013
PAYLAŞIM
  Yorum yazabilmek için lütfen üye girişi yapın
OKUYUCU YORUMLARI (1)

Saygı ile..Sorun'un kabulü sevindirici. Öneriler güzel.Oyun aletlerinin icat edilmediği yıllarda zihinsel, bedensel, sosyal gelişimi sağlayan oyunlar oynamıştık. Eğitim görevlileri araştırma yaparak, bu oyunları su-yüzüne çıkarabilir. Dikkat, yargılama, haksızlık, vefa vb. nice oluşumlar, bu oyun ortamında can bulabiliyor. *Nadir Şener Hatunoğlu: matematikçi-bilim uzmanı*

15.02.2013 12:44:19 Nadir Şener Hatunoğlu