Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.
Hurriyet.com.tr Hürriyet Aile
 

SİVİLCE İLAÇLARI İNTİHARA MI YOL AÇIYOR?

Sivilce ilaçları intihara mı yol açıyor?
PAYLAŞIM
  • PAYLAŞ
  • PAYLAŞ
    Adınız *
    Alıcı E-Posta Adresi *
    Mesajınız
 YAZARI TAKİP ET X
Sertaç Sever’ YENİ YAZILARI yayınlandıkça e-posta yoluyla haberdar olmak ister misiniz?

Deri ve Zührevi Hastalıkları Uzmanı
 
 

Geçtiğimiz günlerde sivilce tedavisinde sıkça kullanılan bir ilacın intihara bağlı ölümlere yol açtığı saptandı. Peki bu gerçekten doğru mu?

Bazı medya organlarında yayınlanan “isotretinoin” adındaki bir etken maddeyi içeren ilaçla ilgili bir haber sansasyon yarattı ve zaten çoğu kişinin bu ilaca karşı olan korkusunu daha da arttırdı. Sivilceler için kullanılan bu ilacın yan etkileri olduğu doğrudur. Bu nedenle dermatoloji uzmanları tarafından aralıklı muayenelerle ve bazı testlerle takip edilmesi gerekir. Tıpkı bazı romatizma, kalp kan ilaçları gibi.

Sivilce toplumda en sık görülen deri hastalığıdır. Bir an eskiye geri dönün, okuldaki arkadaşlarınızı düşünün. Kaçı sivilceliydi? İşte bu bile size sivilcenin görülme sıklığını hatırlatacaktır.

Söylendiği gibi intihara yönlendirir mi?

“Isotretinoin” etken maddeli ilaçlar “mayın tarlası” diye arkadaş çevresi tarafından hitap edilen, çeşitli antibiyotik hap ve kremlerden fayda görmeyen, çok yoğun bir sosyal izolasyon içeresinde mutsuz olarak hayatını sürdüren gençler için kalıcı çözüm sağlayabilen tek ilaç grubudur. İlacı kullanan kişilerde intihar oranları ilaç firmaları tarafından yapılmış çalışmalarda toplumla aynı oranda bulunmuştur. Yani ilaç intihar etme isteğini tedavi etmemektedir sonuçta bir sivilce ilacıdır.

Doktor kontrolünde kullanılmalı

Eğer bu ilacı kullanıyorsanız doktorunuzun takiplerine uyun, kendiniz takip etmeye çalışmayın. Yaşadığınız farklı bir yan etki olursa mutlaka doktorunuza bildirin ve kendisiyle yakın iletişimde olun.

Unutmayın ki her ilaç mutlaka doktor takibinde kullanılmalıdır.Olası bir yan etki olduğunda da ilacın dozu ayarlanıp güvenle kullanılmasına devam edilebilmektedir.

Dermatoloji Uzmanı
Dr. Sertaç Sever

Yayın tarihi: 18.06.2015
PAYLAŞIM
  Yorum yazabilmek için lütfen üye girişi yapın
OKUYUCU YORUMLARI
Bu habere henüz yorum yapılmadı.