Yaz ayları ve tatilde beslenme önerileri

Yaz ayları tatiller, festivaller derken hızla geçiyor... Bütün kışın yorgunluğu, stresinden sonra fırsat bulan kaçıyor bir yerlere... Kimi Ege’ye Güney’e, dövizle hala baş edebilenler yurtdışına, kimi de memleketine…

Haberin Devamı

“Tebdil-i mekan da ferahlık vardır” lafını çok severim. İnsan sürekli yaşadığı evden, şehirden fırsat buldukça birkaç gün için bile olsa uzaklaşmalı. Ama gittiği yere de sıkıntıları sırtında taşımamalı Mümkün olduğunca da geride kalan her şeyi ve herkesi kısa süreliğine unutmalı. Birey olarak kendimizi şarj edemezsek eğer ne kendimize ne de başkalarına gerçek anlamda faydamız oluyor.

Bugün size şu besinin sağlığa faydaları, şöyle yaparsanız kilo verirsiniz gibi cümleler yazmayacağım. Biraz yaz sohbeti yapacağım, biraz da bu dönemlerde nelere dikkat etmekte fayda var onlardan bahsedeceğim.

Yaş geçtikçe anladım ki yeni yerler görmenin heyecanı bir yana, insan daha çok ailesiyle, yakınlarıyla birlikte daha sakin, huzurlu, konforlu (lüks otel vs değil) ev huzurunu bulabileceği şekilde tatil yapmak istiyor. Bu yaşıma kadar kuzenimin (ablam yaşında) Ayvalık’taki yazlığına hiç gitmemiş olan ben, bu yaz ilk defa gittim. Kuzenlerimin çocukları ile kaynaştım. Birlikte yemek hazırladık, denize girdik, basketbol oynadık, yürüyüşlere çıktık. Yoğun teknoloji ve şehir hayatından sonra bütün stresimizi attık, birlikte güzel vakit geçirdik..

Haberin Devamı

Market alışverişinde diyetisyenliğimi kullanarak bazı müdahalelerde bulundum tabi ki!  Mangal arasına patlıcan kapya biber közler, kaşarlı mantarlar, bolca domates soğan ızgara vs.. Sofrayı mümkün olduğunca sadece et ve türevlerine bırakmayacak şekilde ayarlamaya çalıştım. Ee tabi arada gençler olunca ve çoğu zaman bazı şeyleri kesinlikle ağızlarına koymadıkları için kötünün iyisi olacak şekilde, onları da arada memnun etmeye çalışarak birkaç yaramazlık yaptık. İnsanız nihayetinde ve bizim arada kaçamak yapmak hakkımız. Genelde yazlıkçılar kolay ve lezzetli olduğu için sürekli mangal yapmayı tercih ederler. Etlerin pişirilme yöntemi sağlıklı olmadığı için sıkça yapılmamalı ve mutlaka eşlik edecek sebzeler ve salata da yanında yenmelidir..

Tatillerde hareket de çok önemli. Bilinçli beslenmenin yanında fiziksel aktivite konusunda da çevremizi bilinçlendirmeli ve motive etmeliyiz. Biz günün sonunda günlük adımlarımıza cep telefonlarındaki uygulamadan (yoksa da indirin mutlaka) baktık, 10 bin adımın altında kalmışsak tamamlamak için akşam yürüyüşlerine çıktık. Suyu da tabi unutmamak gerekir. Günde en az 2 lt, yaz ayları, sıcak, fiziksel aktiviteyi de göz önüne alırsak 3 lt kadar içmek gerekir.

Yaz aylarının, tatillerin olmazsa olmazı dondurma! Haftada 1 veya 2 kez mümkünse yürüyüş de yaparak 2 top kadar dondurma yemek yeterlidir. Miktarı abartmayın... Sonuçta sağlıklı bir tatlı seçeneği olsa da içinde şeker var. Bu nedenle çok da masum sayılmaz.

Ayvalık’tan sonra Midilli ‘ye geçtik kuzenimle.. Araba kiralayarak 4 günde Midilli’nin altına üstüne getirdik, gidilmesi gereken çoğu yeri gördük. En güzel plajlarında denize girdik. Yunanistan’a gidip de deniz ürünleri yememek olmazdı. Biz geç yaptığımız hafif bir kahvaltıdan sonra sahilde biraz kuruyemiş, meyve, soda ile devam ettik güne. Akşama doğru acıkınca 16.00-17.00 gibi kendimize güzel bir yer bulup karidesleri kalamarları götürdük, hem de 1 defa kızartma olarak! Porsiyonları çok büyüktü! Tek porsiyonla 2 kişi kesinlikle doyabiliyor. İlk başta tecrübesizlikten ayrı söyledik ama sonraki günlerde akıllanıp tek porsiyona düşürdük. Her yemekte bir de Greek Salatası ohhhh missss. Tabi ben yine bunu akşam yemeği olarak kabul edip sonrasında yemek yedirmedim kuzenime  Yemekten sonra da yanımızda taşıdığımız meyveleri yedik. Yola çıkmadan önce planlı olup alışveriş yapmak sağlıklı beslenmenin her yerde ve her koşulda sürdürülebilir olması için çok önemlidir. Bu şekilde tatillerde kilo almadan evinize dönebilmeniz mümkün. “Siz nasıl hep zayıf kalıyorsunuz?” diye soranlara tatilimden örnekler vererek yol göstermek istedim..

Haberin Devamı

Bayram tatili geliyor. Çoğunluk 10 gün tatil yapacak. Aman dikkatli olun benden söylemesi. Yoksa öncesinde diyet yapıyorsanız verdiğiniz kiloların 3-5 kg’ını geri alarak dönmeniz olası. Ben bayramda köyümüze (Gümüşhane-Şiran) gidiyorum. Annem ve babam yaz ayları için ordalar ve onları çok özledim. Özellikle de Alzheimer’lı babamı. Orda annemin bahçesinden doğal ve taze beslenip, sabahları sobada demlenen çay ile kahvaltı edeceğim. Yemeklerimiz, ekmeğimiz yine sobada pişecek.. Dağda yürüyüşlere çıkacağız. İnternet hiç çekmiyor. Sosyal medya, whatsapp detoksu yapacağım ve tamamen sıfırlanmış olarak dönüp tam motivasyonla işlerimin başına geçeceğim. Kalın sağlıcakla.. İYİ BAYRAMLAR..