EN ÇOK ARANANLAR
GÜNLÜK BURÇ YORUMLARI
ÜYE OLUN
Siz de ailemize ücretsiz üye olun
HEPİMİZ'DE GÜNDEM
Evde annemin sözü geçer.Evlilikte…
16.05.2012 - cerinderin
Bir Fincan Kahvenin Kırk Yıl Hatırı Vardır!
HAVA O KADAR GÜZEL Kİ TAM KAHVE İLE BİRLİKTE…
15.05.2012 - @Y$€
MUTLAKA OKUYUN
Süt İçen Çocuklar Daha Başarılı
- Çocuk » Çocuk Beslenme
- 11.10.2011
- 10 okuyucu yorumu

| Tweetle |
Çocukların okuldaki başarılarını etkileyen en önemli noktalardan biri beslenme. Özellikle sütün zihinsel ve fiziksel gelişim açısından çok önemli olduğunu vurgulayan Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, sütün çocuklar için önemini anlatıyor.
Süt, Başarıyı Etkiliyor mu?
Okulla birlikte çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal büyüme ve gelişimi de hızlanıyor. Çocukların yeterli ve dengeli beslenmemesi, enerji ve besin öğelerini yeterli miktarda almamaları, büyüme ve gelişmeyle birlikte okul başarısını ve zihinsel performansı olumsuz yönde etkiliyor. Dolayısıyla yapılan araştırmalarda iyi beslenen çocukların okul başarısının, yetersiz ve dengesiz beslenenlere göre daha yüksek olduğu kanıtlandı. Bu beslenme modeli içinde de sütün çok önemli bir yeri var. Çocuklara her gün mutlaka süt içirilmesi başarıyı doğrudan etkiler.
Kahvaltıda Mutlaka Süt Olmalı!
Çocukların güne mutlaka içinde sütün de olduğu bir kahvaltıyla başlaması gerekiyor. Kahvaltı yapılmaması öğrencilerde problem çözme becerisini azaltıyor. Düzenli kahvaltı okul başarısını ve akademik puanı yükseltiyor, öğrenme ve anımsamayı içine alan birçok beyin ve davranış işlevlerini olumlu yönde etkiliyor. Sütün içindeki tirozin adlı aminoasit dikkati ve bilişsel performansı olumlu yönde etkiliyor. Ayrıca süt, laktoz ve protein içeriği ile kan şekerini yavaş yükseltiyor ve uzun süre dengede tutuyor. Yeterli protein içeren kahvaltıdan sonra ise kan şekeri düzenli gidiyor. Açlık düzeyinin üzerinde seyrediyor ve böylece süt içen açlık hissi duymuyor. Bu nedenle özellikle okul çağı çocukların kahvaltıda protein gereksinimini karşılamak için en iyi protein kaynaklarından biri olan sütü tüketmeleri çok önemli.
Çocuklar Üzerinde Yapılan Araştırma Sütün Başarıya Etkisini Kanıtladı
Beslenme yetersizliği olan ilkokul çocuklarına belli bir süre düzenli olarak süt takviyesi yapılarak bunun çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimi üzerindeki etkileri incelendi. 485 çocuk ile yapılan bu çalışmada, süt takviyesi verilen ve verilmeyen iki grup çocuğa süt takviye programından önce ve sonra olmak üzere, fiziksel ve bilişsel nitelikler üzerinde iki ayrı test yapıldı. Araştırma sonucunda, süt takviyesi alan çocukların zihinsel yetenekleri karşılaştırıldığında süt takviyesi verilenlerde sütün soyut düşünce yeteneğine olumlu etki yaptığı saptandı. Ayrıca, yine bilişsel olarak kavramlaştırma ve genelleme yeteneği açısından beslenme takviyesi alanların almayanlara göre önemli ölçüde daha başarılı oldukları kanıtlandı.
ÇOCUĞUNUZ SÜTÜ SEVMİYOR MU?
| Tweetle |
Etiketler :
anne araştırma baba başarı çocuk fiziksel gelişim okul performans süt süt takviyesi yetenek zihinsel gelişimYorumunuzu Yazın
www.hurriyetaile.com web sitesindeki yazarların, katkıda bulunanların, soru soranların, yorum yazanların, iletişim platformu ile bilgi ve düşünce paylaşanların veya herhangi bir kanaldan site veya ziyaretçileriyle iletişim kuranların görüş ve düşünceleri, site editörlerini, modaretörlerini ve site hazırlayıcılarını bağlamamaktadır. Bu görüş ve düşüncelerin sorumluluğu tamamen ilgili kişilere aittir.
10 Okuyucu Yorumu
-
İlgili haberler
-
Bu kategorideki en popüler haberler
İlgili videolar
-
Çocuklarda raşitizmi engellemek için neler yapılabilir? - Ortopedi Uzm. Op. Dr. Adnan Konal
00:01:12 -
Çocuklarda obezite - Beslenme ve Diyet Uzmanı Nilay Topçam
00:00:55 -
Çocukların beslenmesinde dikkat edilecek konular - Beslenme ve Diyet Uzmanı Nilay Topçam
-
Çok süt içen çocuklar için neler yapılabilir? - Beslenme ve Diyet Uzmanı Nilay Topçam
00:00:37
























































24.01.2012
21.10.2011
12.10.2011
11.10.2011
BEnim oğlumda kakaolu sütü yatmadan önce içiyordu. ama 1 dişi çürümeye başladı. Diş hekimi sütü yatmadan önce değil daha erken verin dedi. çünkü yatarken içilen süt dişi çürütürmüş...
11.10.2011
Benim oğlum uyumadan yaklaşık 3veya 4 biberon süt iciyor hatta 24 saat süt versem yok demez kimi zararlı diyor kimi yararlı diyor açıkcası bende neye inanacagimi şaşırdım ....
benim kızım da 2.5 yaşında ve günde 3 biberon süt içiyo konuşması gayet güzel öyle cümleler kuruyo ki çok şaşırıyorum.
Arkadaşlar sütün faydası tartışılmaz benim oğlum da sütü çok seviyor günde 1 kg içiyordu.Fakat fazlası da demir eksikliği yapıyor bence günde 2 bardak normal diyorum:)
arkadaslar benim oglum 1 yaşında gece 1 litre süt içiyor gece uyutmadan öncede çorba yedirıyorum ama gece mutlaka süt istiyor içirmem normalmi