Ana sayfa
Hürriyet Aile'yi Facebook'tan takip edinHürriyet Aile'yi Twitter'dan takip edin

Katı Gıda Obezite Nedeni mi?

Katı Gıda Obezite Nedeni mi?

ABD'de Harvard Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada, katı gıda verilen bebeklerle ilgili oldukça korkutucu bir sonuç ortaya çıktı. Farkında olmadan çocuklarımızı, henüz daha bebekken obezitenin kollarına mı bırakıyoruz?

Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, Boston Çocuk Hastanesi ile ortalaşa yapılan bir araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığının tespit edildiğini söyledi ve araştırma ile ilgili şu bilgileri sundu:

“Bugün bazı anneler 4 ay dolmadan patates, elma, armut gibi katı gıdaları ezerek bebeklerine veriyor. Bu bebeklerin gelişimi için oldukça zararlı. Sussanna Huh ve arkadaşlarınca 847 çocuk üzerinde yapılan araştırma, anne sütünün bebeklerin sağlığı için ne denli vazgeçilmez bir madde olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Emzirmenin anneye de çok sayıda yararı var. Oksitosin hormonunu uyardığı için doğumdan sonra rahmin toparlanmasına yardım eden emzirme, doğum öncesi alınan kiloların da daha kolay verilmesini sağlıyor. Ayrıca emzirme depresyonun da önüne geçiyor.”

AA

 

Yorumunuzu Yazın

www.hurriyetaile.com web sitesindeki yazarların, katkıda bulunanların, soru soranların, yorum yazanların, iletişim platformu ile bilgi ve düşünce paylaşanların veya herhangi bir kanaldan site veya ziyaretçileriyle iletişim kuranların görüş ve düşünceleri, site editörlerini, modaretörlerini ve site hazırlayıcılarını bağlamamaktadır. Bu görüş ve düşüncelerin sorumluluğu tamamen ilgili kişilere aittir.

4 Okuyucu Yorumu

  • leyla altun

    21.03.2011

     
    ilk altı ay kesinlikle anne sütü verilmesi gerek diyorum

  • gülşah kaplan

    21.03.2011

     
    aşırı kilolu olmasıda bebegin zaten zarar ya sırf bu yuzden katı gıdayı cok vermek ne derece dogruki

  • Gülsevil BERÇEM

    19.03.2011

     
    kesinlikle anne sütü

  • gülşah kaplan

    18.03.2011

     
    ya anne sütü duruken o kadar erken mama ya gecenler var ki ne yazık ki bebeklerine yararlı olduklaını sanıolar